Space clearing


 Denise Linn bespreekt in dit boek manieren om de energie in je huis in balans te brengen. Zodat er meer harmonie en evenwicht kan onstaan, wat ook zijn weerslag heeft op de bewoners (en bezoekers).

Iets simpels als opruimen kan al verandering teweegbrengen. Dat is iets wat we ook wel merken doorgaans. Ze geeft ook tips hoe op te ruimen.. 

Space clearing is niet iets wat je snel even doet.. Er gaat nogal wat  voorbereiding aan vooraf. Er komt veel bij kijken en wordt gezien als iets heiligs. 

Ik merk al lezende dat dit voor mij iets teveel hocus pocus is, al geloof ik zeker wel in deze invloeden en vind ik het boeiend om over te lezen. Ik zie het mezelf alleen niet uitvoeren. 

Een lichte space clearing kan ik weleens proberen. 

"Je kunt elke morgen een lichte space clearing doen, zodat je je dag met een fijne, heldere energie begint. Loop door alle kamers met een belletje, steek een wierookstokje aan op je altaar of verspreid met een veer de rook van een bundeltje kruiden door de ruimte.. "

Ik kijk nu wel met een andere blik naar m'n huis en spulletjes. En het is dringend noodzakelijk dat ik flinke opruiming en schoonmaak houdt. Alles heeft energie, ook overbodige of niet gebruikte spullen en die energie kan stagneren. En je in het leven belemmeren. 

Opruimen in je huis is ook opruimen in jezelf.. Teveel spullen verzamelen kan door angst komen, angst voor tekort bv

"Als je gelooft dat aan al je behoeften wordt voldaan dan gebeurt dat doorgaans ook. Wat je van het leven verwacht wordt meestal realiteit." 

Wat ik ook bijzonder vond te lezen dat we omringd worden door hoorbare én onhoorbare klanken. En dat ook die invloed hebben. 

De elementen vuur, aarde, lucht en water worden ook gebruikt en feng shui komt aan bod. Er worden verschillende mudra 's uitgelegd, dat zijn gebaren die je ook kunt gebruiken. Met etherische oliën en hun werking. 

Er staat best veel informatie in het boek waarmee je meteen aan de slag kunt. 

Sowieso een mooi naslagwerk. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Samenwerking

Mooi stapeltje

Zonder masker