Alle kleuren van de nacht.

Helena heeft geen rust en is niet gelukkig met haar leven, het leven.. Het kabbelt en daar kan ze niet tegen.. Ze verlangt naar groots en meeslepend. Depressies liggen op de loer. Haar vriend Taco is lief maar wil zich settelen. Dat benauwd haar. "Ik moet het leven voelen. En ik denk dat je, om het te kunnen voelen, nieuwe dingen moet ervaren" Online leert ze Raavi kennen, een fotograaf in India... Het lijkt een veilige flirt.. Op afstand.. Toch vertrekt ze op een moment naar Mumbai.. Ze wil hem ontmoeten.. Het boek begint bij die ontmoeting en dan blijkt hij een zij te zijn.. Ai Het hele boek speelt zich af in India, al zijn er soms terugblikken naar de tijd daarvoor. Je begint Helena steeds beter te begrijpen, haar worsteling met het leven, het verlangen naar iemand die je begrijpt, nabij is.. Herkenbaar. "Ik bedacht me dat als het toch nergens goed voor is, als alles in het ergste geval voor niets is, dan is het leven hier en nu juist alles wat ik heb." Je krijgt al lezende ook een goed beeld van het leven in India. Je ruikt en hoort bijna de chaos.. Voelt de hitte. Krijgt trek in het heerlijke eten. Duidelijk wordt ook dat Raavi's seksuele geaardheid een groot probleem is, in het traditionele land is homoseksualiteit verboden. Een verhaal vol verlangen (naar) liefde, lust, de zin van het leven, het leven zelf.. prachtig geschreven in korte vlot lezende hoofdstukken. En dan ook nog es die mooie cover! 💖 4,5🌟

Reacties

Populaire posts van deze blog

Samenwerking

Mooi stapeltje

Zonder masker