Felix de stationskat

 ❔Hou jij van katten verhalen?

Recensie:

Ik had best wel hoge verwachtingen van Felix de stationskat. 

Het is zeker een vermakelijk boek en ik heb er ook van genoten, als kattenmoeder(en vooral onderdaan😅) van momenteel 3 van deze bijzondere wezens kwam ik veel herkenbare situaties tegen. En moest ik vaak glimlachen. Felix is ook een prachtig beestje om te zien met die pluizige vacht en wat zou het leuk zijn als je op elk station zou worden begroet door een lieve kat! 

De komst van Felix op station Huddersfield in Yorkshire ging niet zonder slag of stoot. Het was een idee van 2 jonge medewerkers, Gareth en Andy, die geregeld met rare ideeën aankwamen. Zo had Gareth eens bedacht om alle trappen op het station te vervangen door glijbanen en tokkelbanen. Of hoogpolig tapijt in de stationshal om valpartijen te voorkomen. Op zich nog niet zo gek aangezien Huddersfield in de top 10 van mooiste stations van Engeland staat. Maar goed, een stationskat was toch een redelijk normaal idee, voorheen kwam dat best vaak voor. Na een paar jaar lobbyen kwam het er dan toch van en natuurlijk stal de mini Felix al snel alle harten, en niet alleen van het stationspersoneel! Kleine katjes worden groot en Felix ontwikkelde zich tot een eigenzinnige (uiteraard) en volwaardige medewerker van het station en werd officieel Hoofd  Ongediertebestrijding! Felix heeft wél favoriete mensen en plekjes op het station, vooral in de stationstuin van Billy is Felix veel te vinden. En nu is Felix een wereldster, met zelfs een Facebook pagina! In het begin zijn er veel namen te onthouden en er wordt uitgebreid omschreven hoe Felix wordt geboren en opgroeit. Heel leuk, maar ik wil naar de avonturen. Die komen er wel maar toch weet het boek me niet echt te pakken. Anderzijds is het voor liefhebbers van katten verhalen wél een feest der herkenning en je sluit Felix in je hart.Ik krijg ook veel zin om dit station, en vooral Felix, eens op te zoeken! En er is een tweede kat bijgekomen zag ik op FB.

Met dank aan @harpercollins_holland voor het #recensieexemplaar 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Samenwerking

Mooi stapeltje

Zonder masker