Een steekje los

Een steekje los is het vierde boek in de Hoofdzaken-serie van blossombooks Lang geleden volgde ik Iris op haar blog Ik ben Iris niet, ik vond haar zo leuk met haar konijn Bunny von D destijds (heel lang geleden ja, haha) en haar blogs waren sowieso altijd inspirerend. Over bewuste keuzes maken en vegetarisch eten. Veel later kwam ik Iris weer tegen op Instagram en wat leuk dat ze nu aan het borduren was geslagen! In Een steekje los lees ik nu de achtergronden en het waarom van dat borduren. Het heeft haar geholpen structuur in de dagen te krijgen en om de wachttijd voor therapie door te komen. Iris schrijft heel open en helder over haar straatvrees en ADHD, over de mogelijkheden om hulp te zoeken. De therapie die ze zelf heeft gevolgd. Het boek leest makkelijk en prettig en er valt ook wel wat te lachen. Het is geen zwaar boek! Ik denk dat Iris geluk heeft gehad met haar partner en ook met haar hond die gewoon uitgelaten wilde worden, dus..  ze moest zo toch de deur uit. Ook een schare aan fans is fijn, maar soms ook niet....  Sommige passages waren best wel herkenbaar, bv het niet weg kunnen uit een situatie. Soms vermijd ik ook dingen daarom. Maar mijn leven wordt er niet echt door ontwricht. Als dat wel zo is, is het verstandig om hulp te zoeken. In dit boek vind je daarvoor veel tips.  Wat ik een beetje gek vond.. Men vindt dat je obsessief bezig bent als je veel van iets weet? Iris wist alles van konijnen toen ze een konijn had (ik ook) en nu weet ze alles over beagles omdat ze zo'n hond heeft. Is dat echt gek? Ik vind van niet. Ik vind het juist goed dat je je daarin verdiept. Ik zie om me heen zoveel mensen die geen verstand hebben van hun huisdier en er daardoor niet goed voor zorgen.  Ik denk dat je dan bij jezelf moet nagaan waarom je alles wilt weten. Het kan natuurlijk zijn dat het uit perfectionisme is.  Al met al vond ik het zeker een interessant boek om te lezen! 3,5🌟

Reacties

Populaire posts van deze blog

Samenwerking

Mooi stapeltje

Zonder masker