Goede recepten!




Mindfood gaat over mentale gezondheid. Maar de recepten in dit boek zijn natuurlijk ook voor je lichaam gezond. 

Als je niet lekker in je vel zit komt er van gezond eten vaak weinig terecht. En het is dan juist zo belangrijk! Oa angst, depressie, alzheimer  kunnen met goede voeding worden ondersteund (naast evt. medicatie) 

~Voeding is de belangrijkste factor als het om onze geestelijke gezondheid gaat ~

Lauren Lovatt is professioneel kok, docent en food designer. Ze vertelt ook over haar eigen -soms heftige- weg die naar dit boek leidde. 

De recepten in dit boek zijn over de jaargetijden verdeeld en daarnaast zijn er hoofdstukken over oa fermenteren, bijzondere drankjes en desserts. Er zijn troostrijke recepten, recepten om te relaxen of om te focussen.. Ik ben best wel enthousiast over dit boek! Dat was denk ik wel te merken gezien de foto's  van de laatste dagen 😊 😎

Ondanks dat je wat aparte ingrediënten moet aanschaffen (of kunt, want weglaten is vaak ook een optie), dat zijn wél producten met een hoge voedingswaarde. En je kunt er lang mee doen. 

Ik bevorder graag m'n gezondheid met lekker smakende maaltijden of drankjes.

De vormgeving van het boek is trouwens ook heel mooi: aantrekkelijke foto's, informatie over de producten en lifestyle. Veel tips en info over ingrediënten. 

❔ Wat denk je van Boostbonbons, die kun je toch zonder schuldgevoel eten. Of cacaobietjes uit de oven. Drizzlecake van pompoen en walnoot. 😋 Ga ik allemaal nog proberen. 

Eén van de bijzondere ingrediënten die je tegenkomt in dit boek is pruikzwam poeder. Had ik nog nooit van gehoord maar kortgeleden zag ik er bij toeval (!) een foto van. De pruikzwam is heel goed voor de hersenen en darmen en voegt een volle paddenstoelensmaak toe aan recepten. 

Ik ben nog lang niet uitgekookt met dit boek,  en m'n dochter is ook zeer enthousiast, alles wat ik tot nog toe heb geprobeerd vond ze lekker! Niet onbelangrijk. 

Lauren raadt aan om dagelijks 10 verschillende planten te eten. Ik dacht dat me dat nooit zou lukken maar ik at er vandaag al 15! Kruiden, limoen en de pruikzwam.. Ook allemaal planten 😁

Een heerlijk boek! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Samenwerking

Mooi stapeltje

Zonder masker