Een hemel vol sterren

 De prachtige cover van dit boek trok me bijzonder aan en ook de titel en de beschrijving. 

Dat het over orgaandonatie gaat wist ik eerst niet en schrok mij in eerste instantie wat af maar nu het gelezen is vind ik het toch een mooi, ontroerend verhaal. 


Alex en Lisa vormen met hun zoontje Connor een gelukkig gezin totdat het noodlot toeslaat. Zij komt op weg naar een Astronomie beurs, waar ze een lezing zou geven, om bij een treinongeluk. Dit staat ook op de achterflap en is al meteen in het begin van het boek.. 

L


isa blijkt(zonder dat haar man dat weet) een donorcodicil bij zich te hebben .. Na een eerste hoofdstuk vanuit Alex lezen we we ook al over het leven van Molly. Zij is onderwijzeres maar krijgt last van hartfalen en neemt afscheid van haar klas. Je voelt het al aankomen... Door Lisa's dood kunnen 4 mensen geholpen worden, waaronder dus inderdaad, Molly. 

Alex maakt (na een aantal maanden) best wel bijzondere keuzes, door contact te onderhouden met deze mensen, ze zelfs te ontmoeten. Hij zoekt in zijn wanhoop naar antwoorden. 

"Er moet een reden voor dit alles zijn, een reden waarom Lisa werd weggenomen, terwijl alle anderen in de wagon waarin zij zat overleefden. Een reden waarom deze mensen een tweede kans werd gegeven." 

In Molly’s lichaam klopt Lisa's hart.. Ik stel me zo voor dat het heel apart is om deze persoon dan te ontmoeten. En ook andersom. De vier raken onderling ook bevriend. 

"Er is een verbinding tussen ons vieren die boven alles uitgaat wat ik kan verklaren. Het is ingewikkeld en uniek. Wij zijn de erfenis van een vrouw die we nooit hebben ontmoet..." 

De schrijfstijl vind ik heel fijn, een mooie afwisseling van hoofdstukken vanuit Alex en Molly maakt dat je beide personages goed leert kennen. Ondanks het serieuze onderwerp zit er ook veel humor in én romantiek. De passages over de 6 jarige Connor zijn heel ontroerend en soms aangrijpend.

Het is een mooi 'rond' verhaal met misschien wel iets teveel gezochte ontwikkelingen maar wat ook wel weer leuk is. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Samenwerking

Mooi stapeltje

Zonder masker