Bak&relax

 





Bak & relax van Jessica Elliott Dennison is een gezellig huiselijk bakboek. Het heeft een fijn formaat en veel aantrekkelijke foto's, ook van het koffiecafé in Edinburgh dat Jess runt. De recepten komen ook van daar. Eerder had ze een baan bij Jamie Oliver. 

Haar doel is om met zo min mogelijk gedoe heerlijke troostrijk gerechten te maken. Geen ingewikkelde recepten of vreemde ingrediënten dus. Al heeft misschien niet iedereen lijnzaad olie in huis, ik gebruikte walnootolie voor de cake en ik denk dat zonnebloemolie ook prima werkt. 

De basics zijn: custard, jam, deeg en frangipane. Die staan dan ook aan het begin met verwijzingen naar andere recepten. Heel handig. Ook geeft ze tips en recepten voor bv overgebleven eiwitten als je alleen eigeel nodig hebt in een recept. En andersom.Het is een heel praktisch bakboek. 

Er staan ook een aantal hartige gerechten in. Sommige met vlees. Het meeste is echter zoet. De recepten kunnen eigenlijk niet mislukken.Ik heb 5 recepten gemaakt tot nog toe en daar blijft het zeker niet bij!

Gisteren maakte ik deze bloemloze chocolade taart. Voor echte chocoladefanaten. In een mum van tijd klaar. Er is nog een klein stukje over 😊

Ik geef dit boek 5 🌟 

❔Ben jij een chocoladefan? Bak je weleens wat lekkers?

Met dank aan uitgeverij Becht voor het #recensieexemplaar. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Samenwerking

Mooi stapeltje

Zonder masker